-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(41876)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(16851)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13938)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(7986)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2947)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(2854)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(2434)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(2196)
-سبطيان و قبطيان كيستند؟

(1673)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1655)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:26527 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

نظر كلي اسلام دربارة اهميت جوان و جواني چيست؟

اسلام، توجه خاصي به مقطع حساس جواني دارد و اولياي الهي از جواني به عنوان نعمت مجهول ياد كرده اند: امام علي(ع) مي فرمايد: دو چيز است كه قدر و قيمتشان را نمي شناسد مگر كسي كه آن دو را از دست داده باشد،يكي جواني و ديگري تندرستي.1

رسول خدا(ص) آن را در پيشگاه الهي سرمايه اي ارزشمند مي داند تا جايي كه دوران جواني را از موضوعاتي مي شمارد كه در قيامت از آن سؤال مي شود.2

حساس بودن اين دوره اقتضا مي كند رفتار با جوان بسيار ظريف و حساب شده باشد. از اين رو رسول اكرم(ص) مي فرمايد: من به تمام شما مسلمانان سفارش مي كنم كه به جوانان نيكي كنيد.3

بر اساس اين نظريه به منظور اعطاي شخصيت و استفاده از نيروي جواني و مشاركت جوانان در عرصه هاي مختلف، پيامبر اكرم(ص) در موارد متعددي پاره اي از مشاغل مهم مملكت را به جوانان شايسته واگذار نمودند و در كمال صراحت قولاً و عملاً از آنان حمايت كردند، هرچند انجام چنين عملي در محيط سراسر جهل و تعصب آن روز به سادگي انجام نمي شد. حضرت با مسئوليت سپاري به جوانان، مراتب اعتماد خود را به اين قشر پوياي جامعه نشان داد مثلاً مصب بن عمير جوان را به مدينه فرستاد تا به تبليغ اسلام بپردازد و عتاب بن اسيد را در جريان جنگ حنين به فرماندار مكه منصوب كرد، در حالي كه بيست و يكسال داشت، حتي در پاسخ به اعتراض رجال عرب و بزرگان مكه فرمود: ملاك فضيلت انسان بزرگي سن نيست بلكه ميزان فضيلت و كمال معنوي است. در روز هاي آخر زندگي خود اسامه بن زيد را به فرماندهي سپاه مسلمانان برگزيد، در حالي كه هجده ساله بود.4

در واقع حضرت با واگذاري پاره اي از مشاغل مهم داخلي و خارجي، لشكري و كشوري به جوانان بر لياقت و شايستگي جوانان مؤمن صحه گذاشته است.

1 غررالحكم، ج 4، ص 183.

2 محمد تقي فلسفي، جوان، ج 1، ص 7.

3 ميزان الحكمه، ج1، ص 349.

4 محمد تقي فلسفي، جوان، ج 1، ص 14 - 24.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.